Sunday, August 29, 2010

Luahan seorang mujahidah....

Wahai manusia...
Saat itu bergema suara azan berkumandang...
Bergelombang bacaan Quran bersahut-sahutan...
Megah!
Megah Islam teserlah mempamer kehebatan...
Wahai manusia...
Saat ini bergema suara nyanyian berkumandang...
Bergelombang bacaan kotor bersahut-sahutan...
Megah!
Megah kejahiliyahan mempamer kerakusan...
Wahai insan-insan bernama Islam...
Dulu mereka mengangkat panji kebanggaan...
Islam! Islam hayatuna!
Wahai insan-insan bernama Islam...
Kini kau mengangkat panji kemenangan...
Dunia! Dunia hayatuna...
Berdiri setiap bulu roma...
Mendengar laungan,
Allahuakbar! Lailahaillallah! Lailahaillallah!
Aku bangga mendengarnya...
Aku kagum menghayatinya...
Islam hidup disegenap ruang lingkup dunia...
Menjadi kegerunan sang kuffar memandang...
Namun mengapa kita gerun kini...
Sedangkan kita mempunyai kekuatan sedunia...
Mereka hanya kecil sehalus kuman...
Kembalilah wahai khalifah-khalifahku...
Kembalikan yang telah hilang...
Rebut kembali hak insan...
Jangan kau biarkan kemudharatan...
Berleluasa memusnah bumi tuhan...
Janganlah kau tunggu lagi...
Aku menyeru... Ayuh!!
Dapatkan fi sabilillah...
Aku akan menjadi pendamping...
Turut serta mendirikan...
Nur Islam yang kian kelam...

Aku hanya hamba,
_Kaetrinasalwa_


No comments:

Post a Comment