Tuesday, August 17, 2010

Bila aku rasa kecundang....


Aku mula rasa tak senang duduk.....Penat menguasai diri....Ahhhhh.....kadang-kadang keluar kata-kata keluhan dari bibir ini...Ya tuhan....aku mulai lelah....semput dengan suasana ini...apakah aku masih bisa meneruskan perjuangan ilmu ini...wahai teman-teman....Aku merindui saat persekolahan di sekolah menengah dan rendah kita dahulu....saat aku mengenal apa itu jatuh bangun,usaha,kecewa dan kejayaan....semua kemanisan berteman bermula disitu....hm....aku masih ingat saat kejatuhan imanku ketika waktu itu...ahhhhhh......malunya aku mengingatinya semula................oh tidak!!!!!!!!!!..............aku malu...pada diriku sendiri.. sahabat2... dan yang paling utama aku sangat malu dengan Rabbku....YA Allah,ampuni aku...malu menyelinap di segenap ruang lingkup diri ini...andai bisa diputarkan kembali masa yang berlalu...pasti aku akan membersihkan setiap kelompangan yang telah aku lakukan dahulu...pakaianku....akhlakku...bicaraku...tidak menggambarkan aku seorang wanita muslimah sebenar...Ya Allah,dimana Kau tempatkan aku ketika itu...Aku melupakanMu tetapi Kau masih menyintai aku...Kau bawa aku pulang untuk terus setia disisiMu...Layakkah aku...... Bila aku sampai di sini...pelbagai ujian mendampingiku...Seorang lelaki yang aku anggap sebagai seorang kawan biasa...membuat aku gila...bila kuterpandang wajahnya...benci mula menguasai diri... kukawalkan jua perasaanku supaya amarah tidak menguasai diri...apa salahku kau perlakukan aku bergitu???????.... Ya,dia mempunyai perasaan padaku...apabila cintanya ditolak kerana aku tidak mahu kecundang lagi maka egonya mengatasi batas kewarasannya...aku bersabar selama ini dengan setiap perlakuannya... Apa yang dia lakukan padaku cukup membuat aku malu....waimah hanya berjalan ke mana sahaja....seolah-olah ada mata-mata liar sedang memandang dan mengatakan sesuatu yang tidak enak mengenaiku...knp???jahat sangatkah aku kerana menolakmu??....aku diamkan diri saat kau khabarkan kepada semua teman-temanmu...gambaranmu seolah-olah aku ini insan paling jahat kau pernah kenal dalam dunia ini.... Ya Allah,aku perlagukan kalammu... "Wahai orang-orang yang beriman,apakah kau mengatakan kau sudah beriman sedangkan kau tidak di uji.." Ya tuhanku,kalammu menjadi pendampingku...memujuk hati ini kala resah...menghibur jiwa kala ia rasa kecundang....

1 comment:

  1. ya sohabati mahbubah...
    mengenali sese0rang itu wujud seribu rse...
    jgn pernah kau sedih dan gusar....
    ada yg terbaik menunggu mu disne...
    letakkn lah pergantungan pd Allah AZZAWAJALLA...

    ReplyDelete